Praktikanten.

Sisådärja.
Nu har jag krängt iväg Monarken för femti buck till en liten spellevink som heter Gustav. Och stödhjul fick han på köpet!

Jag har även skolarbetat litegrann och skickat iväg anvisningar till min handledare inför praktiken som startar v. 13. Dessa anvisningar är en slags "skötselråd" som alla handledare behöver för att veta hur de ska handskas med sina praktikanter.
- praktikanten ska infinna sig på skolan varje dag
- praktikanten ska planera och hålla egna lektioner
- praktikanten måste också få tid till sitt övriga skolarbete
- om du märker att praktikanten inte håller måttet och verkar direkt olämplig som lärare vill vi att du hör av dig till oss på tel....002452542545421212
Den där sista punkten finns faktikst! Och det har t o m hänt att handledare ringt ansvariga lärare på Mittuniversitetet och sagt att: "Hörninini, jag skickar hem den här praktikanten." Vissa har ingen självinsikt, tydligen. Än så länge har jag inte blitt utkastad från någon skola ialla fall och jag hoppas jag klarar mig den här gången också.

Nu ska jag sätta på mig masken och dra till stan för att tjattra lite med Fredrika.

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback