Bloody Joel.

Idag trodde jag att jag skulle få plocka upp ca 20 mjölktänder från hallgolvet.
Min lille clown, med röd näsa och vit runt munnen, var redo för att åka till dagsiets vårfest. En clown skulle vara huvudnumret på festen och Joel nappade såklart på clown-temat. Innan vi åkte skulle han visa lite clownerier för mig. Han visste nog att clowner kunde stå på händer och eftersom han målat sig och hade hatt, kunde han naturligtvis också göra det!

Med fasa i blick ser jag hur Joel sätter händerna i golvet och kastar upp benen rätt i luften. Armarna viker sig under den lilla kroppen och som i slowmotion träffar munnen golvet med en stor jävla smäll.

Sen kom vrålet. 

Och sen kom blodet... forsande!

När jag försäkrat mig om att inga tänder var lösa och att läppen inte behövde sys, tog det en kvart att lugna ner det stackars barnet. När det värsta onda gått över skulle han ha nytt clownsmink, som ju rinnit bort med tårarna. Sen kunde han konstatera att den där läppen matchade hans image, eftersom clownar är klantiga och slår sig ofta.

Festen blev lyckad trots den olyckliga starten.
Och mitt i bland alla dagisbarn, föräldrar och syskon sprang det en lycklig liten clown med ballongsvärd, svart hatt och en väldigt stor läpp.


Kommentarer:
Postat av: Maggan

Man kan inte säga annat än att det händer en hel del hemma hos dig...du behöver aldrig ha tråkigt :))

Postat av: Tessa

Jasså siddu hur det kan komma sig, Li har oxå fläskläpp idag, läs min blogg. Gullungar.

2007-05-25 @ 08:14:51
Postat av: Jenny

Haha, ja, man är sysselsatt för det mesta!
Idag ska jag sysselsätta mig med Denscombe, han lär ska vara ett trevligt sällskap, har jag hört.
Läste bloggen, Tessa. Fy tusan, man blir lika skärrad som ungarna när det händer.

2007-05-25 @ 08:39:01

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback