Städiver.

Det är tur att man åtminstone får städiver när man är sur och på dåligt humör. Jag har märkt att så fort Joel tjafsar och jag blir irriterad, sliter jag tag i nån sak eller nåt skräp och medan jag tjatar och försöker argumentera emot, för jag saken till sin rätta plats. Och mitt i allt, innan jag vet ordet av, så står jag med dammsugare och skurmopp (Enjo, skitbra!) i högsta hugg och svabbar så svetten sprutar.

Idag var det inget tjafs som utlöste min iver, utan bara det att jag mest var sur och irriterad över ingentingspeciellt.

För det första var jag uppe i ottan imorse och slet ut en ovillig hund på morgonpromenad, medan resten sov. Då hade jag redan varit vaken i en timme och legat och grubblat, sådär som man gör när man inte kan sova. Sen har dagen fortsatt i samma goda tempo!
Jag har dammsugit och torkat golv. Jag gjort rent i igengrodda skrymslen, t ex golvsilen i badrummet, yäck! Jag har gjort en plats för skitiga och sandiga barnskor precis innanför dörren, eftersom allt grus ute på gården fastnar på skorna och dras in när de på rad travar in i hallen. Jag har tvättat överdragen till soffkuddarna, vikt två maskiner tvätt och vädrat min enda matta. Jag har också hunnit med att plugga lite, åkt och handlat till den goda GI chokladkakan som serveras imorgon för den som tänker komma på Enjoparty och jag har stekt plättar till lunch.

Nu är klockan snart tre på eftermiddagen.... halva dan kvar... jag tror jag går en promenad med Seidi som ligger och gnäller efter husse i hallen. Sen tror jag att jag sliter lite i viktstången innan det är dags att laga middag. Sen hinner jag nog plugga och förbereda mig inför morgondagens intervjuer innan det är dags att sätta Joel i badet, natta och kolla på "ensam mamma söker".

Kommentarer:
Postat av: Linda

Jag slutar inte att förvånas över dig =) Du är otroligt duktig o jag förstår inte hur du fixar plugg, lya, barn o gubbe!

2007-10-21 @ 18:01:13
Postat av: Jenny

Nä, man tycker ju ibland att man är lite lat och bekväm, men när man börjar tänka på och rada upp de saker man faktiskt gör, så blir det ett dagsverke varje dag!

2007-10-21 @ 19:39:42
Postat av: Tessa

Kom hit o skura lite å
=)
jag plockar, och stuvar, skrubbar och skruvar, men det blir varken renare eller mindre stökigt. Vad gör jag för fel?!

Postat av: moster gun

Du g
näller lite...du har ju dina fantastiskta pojkar.På tal om hund har Camilla o Ricko varit i Sverige o köpt en super gullig hund, så jag har blivit momor,leker jag.

2007-10-22 @ 01:41:08
Postat av: Jenny

Nää, inte gnäller väl jag! Jag bara berättar hur produktiv jag varit :) Och visst är jag glad över de fantastiska pojkarna, hade jag inte haft min Henrik hade jag haft ännu mer saker att göra. Skönt med en man som inte är rädd för hushållsarbete!

2007-10-22 @ 09:18:31
Postat av: Chris

Tja vad är det som är så super bra med din golvmopp?
Är det nåt man inta kan leva utan?

Chris (Lessas Mamma)

2007-10-23 @ 09:13:12

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback