Loppisfynd.

Läste på Tessas blogg att det var loppis i stan. Så efter ett ytterst ansträngande pumppass drog jag till torget och minglade runt bland stånden en bra stund. Jag köpte saker också för en gångs skull. Det här fyndade jag:

- en svart velourtröja till Vilja (1,50)
- två pussel (1 e)
- 6 "iskubsformer" (2 e)
- 100 små papperstallrikar (1 e)
- De hängda rävarnas skog av Arto Paasilinna (0,50)
- En påse blandade småknappar (5 e = dyyyyyrt!)
Summa: 11 euro.

Nu kanske ni undrar vad jag ska göra med så många iskubsformer. Ska jag ha party eller? Nej, jag ska ha dem som "färgpaletter" i skolan. Bra för de mindre eleverna att ha små "fack" för flaskfärgen, det brukar komma alldeles för mycket annars. Och så rinner inte färgen ihop och blandas heller. Ja och papperstallrikarna ska jag inte använda för att äta tårta på, utan de är också skolgrejs. De kan man ha mycket roligt med. Knapparna ska vi (jag och skolbarnen) använda för att räkna med, sy med, spela spel med och limma fast på teckningar. Pusslen ska också mina elever få använda. Pussel är bra träning för den visuella förmågan.
Paasilinna är en rolig snubbe, därför köpte jag hans bok.
Den
är till mig!

Kommentarer:
Postat av: Maggan

Jag måste bara skriva en liten hälsning till dig. Går knappt förbi datorn numera, men en litet titt då o då blir det i alla fall. Tyvärr blev det inget Åland för oss i sommar då jag fått lärarjob åsså. Börjar som frisörlärare på gymnasiet på måndag. Fränt va?! Känns huur kul so helst!! Jag ska ta mig i kragen och börja blogga igen så du kan läsa liite om vad som händer. Jag har en del skoj att berätta. Sköt om dig och hälsa dina grabbar! Kramar i massor!!!!

Postat av: Mor

Typiskt lärare! Shoppa åt sina elever. Jag har kommit över den åldern, men jag har varit likadan...

Jag har förresten läst De hängda rävarnas skog, den är för tokig!!!

2008-08-07 @ 10:36:50
Postat av: Jenny

Maggan, det är ju toppen! En blandning av dina yrken, liksom. Låter jättespännande, väntar på att få läsa bloggen. Kramar!



Mor: Jo, det finns massor man vill köpa och som man "behöver". Fast man får ju se till att inte spendera hela lönen på skolmaterial.

2008-08-07 @ 14:06:16
URL: http://jeneli.webblogg.se/
Postat av: Tessa

Du din kreativa jänta!



Har helt missat att ni varit på d där Wilda Western, eller va d no va. Aldrig hört talas om d heller. Se så eftetr man e.

2008-08-07 @ 19:22:15
URL: http://bianco.webblogg.se/

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback