Gnäll.

Jag hörde någonstans att det som definierar värsta sortens gnällspik är att man gnäller och klagar på saker man inte kan göra nåt åt. Men jag tycker nästan det är ännu värre att gå runt och klaga på saker som man faktiskt kan förändra.

Nu tänker jag gnälla över 1) en sak jag inte kan göra nåt åt och 2) en sak jag kan förändra.

1) Det här jävla vädret! Det är mörkt när man stiger upp, mörkt under dagen, mörkt när man kommer hem och mörkt när man ska gå och lägga sig. Det är blött och asigt. Det är fruktansvärt att köra till jobbet varje morgon när man måste spänna och anstränga ögonen för att se var man befinner sig på vägen, eftersom det är kolsvart, regnstänk på vidrutan och bilar med starka strålkastare i möte. Jävla klimat, alltså!
(Och nu kanske någon vill hävda att man visst kan göra nåt åt vädret genom att sopsortera och cykla de 30 kilometrarna till Ödkarby istället eftersom klimatförändringarna som orsakas av oss elaka människor gjort att det är regn och mörkt i december istället för gnistrande snö. Men det jag menar med "inte kunna göra nåt åt" syftar till maktlöshet just nu, eller åtminstone inom de närmsta 50 åren.) 

2) Den lilla, trånga, stökiga lägenheten. Det är prylar ö-ver-allt! Och jag går runt och flyttar på dem, men då ligger de bara ivägen någonannanstans. Henrik hävdar att det inte är för liten lägenhet, utan för mycket prylar. Och jo, det kan han ha rätt i. Och jag fick lov att erkänna att om jag så bodde i ett slott skulle jag kasta grejer omkring mig. Men en större lägenhet med ett arbetsrum vore ju inte helt fel. Det jag kan göra istället för att gnälla nu är att:
- flytta till större
- städa
- hyra en lagerlokal
- elda upp skiten

Jag ska bara ta jullov först.


Kommentarer:
Postat av: Tessa

JÄVLA PISSVÄDER, DET FÅR MAN SÄGA HUR MÅNGA GÅNGER MAN VILL. Grejer har vi alla, försöker rensa, men det kommer bara fram mera...snart hus, yess.

Postat av: morbror

Ajja bajja. Mise säger att man inte får elda sopor...

2008-12-25 @ 07:54:34

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback