Hejdå 2008.

Nyårsafton.

Började illa med att jag på morgonen hetsade upp mig, då jag låg mitt i mellan två bökande killar. Den ena bökade för att han inte kunde sova och den andra bökade för att ge igen till den första. Nerverna blev kortare och kortare och till sist störtade jag upp ur sängen och sprang i sänghörnet så blodet droppade. Adrenalinet gjorde att jag knappt kände smärtan. Sen gav jag i min tur igen genom att höggljutt spola vatten, smälla i kylskåpsdörren och sätta på radion på hög volym.

Det är tufft. Att stå emellan två stycken som sliter åt olika håll. Gör si för att behaga den ene, gör så för att behaga den andre. Och sen är jag den som får ta konsekvenserna och reda upp när någon av de båda draghästarna inte är nöjd med vad den andre gör. Man önskar det fanns en mellanväg, nånting mitt emellan si och så som gjorde alla nöjda. Inklusive mig själv.

..............................................................................

Ikväll får vi besök av Peter, Fanny och Noel. Vi ska käka gott och Joel har spenderat sina julklappspengar på mattbomber och smällare som ska skjutas vid tolvslaget. Noel är i Joels ålder, men de har inte träffats förut och Joel tycker det ska bli spännande och kul att få leka med en ny kompis.
Igår såg vi på Peter Pan och hur han kämpade för att lära sig flyga igen, men för att han ska kunna flyga måste han tänka glada tankar.
"Mamma, jag vet vad jag skulle tänka på om jag ville flyga" sa Joel. "Jag skulle tänka på att jag snart ska få en ny kompis!"

Mmmmm, men Gott Nytt År dårå!

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback