Ledig dag.

Har haft en ledig dag idag, eftersom vi har julfest ikväll.

Jag är dålig på att vara ledig. Jag har rastlöst hasat runt med glåmigt fejs och skitigt hår. Kollat på Rachel Ray på teve och youtubat. Man tycker att man åtminstone kunde åstadkomma EN nyttig grej under en ledig dag, men inte ett finger har jag rört för att försöka göra lite julfint här. Jag kan tillägga att jag köpt EN julklapp och kommer antagligen inte att köpa nå fler förrän på förmiddagen den 24 december då endast Select har öppet och hela familjen får en biltvätt eller en bingolott. Förresten ska jag sluta gå till Select, för det är så jävla dyrt där! Mackar är ju dyra på livsmedel, men Select tar priset - bokstavligen talat. I söndags var jag dit och införskaffade lite frukostmaterial och notan hamnade på 29 euro. För lite förnödenheter som bröd och ost. Ett kaffepaket kostar 6,90. Sjukt.

Joel brakade just in genom dörren hemkommen från skolan tillsammans med sin kompis Oscar. Han har haft tomtedräkt på sig till skolan i två dar nu. Gråa byxor, röd jacka och luva. Är det jul så är det!

Nämen, om jag skulle gå ut med Seidi och lufta mig lite. Jag har en hektisk kväll framför mig!

So long.

Kommentarer:
Postat av: Mor

Jag brukar skita i att tänka på att måsta göra något nyttigt om jag får en liten ledig dag någon gång. Vi har ju också julfest i kväll, så jag har varit ledig. Jag läste, stickade och såg på TV med gott samvete så länge jag orkade i morse. Sen kom lite arbetsiver över mig och jag röjde på lamphyllan i köket. Det var jag jättenöjd med! Hemligheten är att man ska vänta tills arbetsivern kommer, för mig kommer den om jag är tillräckligt lat ett tag!

2008-12-18 @ 15:06:35
Postat av: Tessa

Hahaha, d där om Select och biltvätt, jag dööör. Zeipels har öppet på julafton oxå! Till klockan 13.

Postat av: Linda

Hahah!! Fan vad du gör reklam Tessa. En riktigt säljare i dig =)

2008-12-19 @ 14:09:35
Postat av: Tessa

Joooo, kom barra, haha

2008-12-20 @ 22:50:31
URL: http://bianco.webblogg.se/

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback