Fynda, fynda!

Städdag på jobbet idag. Alla elever fick gå hem kl 12, medan personalen började riva och slita i gamla katedrar, stolar, kartor och läseböcker från -50 talet. Två hela stora containrar fyllde vi med gammalt bråte och då fanns det en hel del kvar inne i skolan som skulle brännas. Lite fynd gjorde man ju såklart :)
Jag tog ett runt bord som jag ska ha i mitt klassrum och så hittade jag en fin brun duk med orangea blommor som ska ligga på bordet. Tur att sånt där blitt modernt igen!
Sen slet jag åt mig en gammal tavelram, som jag ska kolla om den passar till mitt pussel som ligger under sängen och dammar. Till sist hittade jag världens finaste "väggbonad" - en gammeldags plansch som använts i undervisningssyfte föreställande en savann med lite träd, zebror och elefanter. Under bilden, som är tryckt på tyg, finns lite fakta om djuren på savannen. Bonaden är kanske 2 meter lång och 40 cm hög och kommer att passa utmärkt ovanför soffan i vardagsrummet!
Roligt, roligt!

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback