Arbetslös.

Jag tror aldrig jag varit arbetslös förut. Jag har haft många jobb i mina dar: städerska på lungavdelningen på ÅCS där jag bland annat fick reda upp toaletten efter att farbror Torvald gjort tarmsköljning och blitt bajsnödig. Jag har haft diverse grill- och restaurangarbeten: jag höll nästan på att bli Dixie-Jenny med hela folket, nära att ta över efter Dixie-Jhonny. Jag har skött om barn samtidigt som jag gick i yrkesskolan och jag har jobbat som lärare. Jag har varit kaffeböna på Robert´s coffee, stått i leksaksbutik och packat rosenrot och omega3 tabletter till finnar med konstiga namn.
Men nu... nu är jag arbetslös.

Så idag ska jag fylla min dag med dessa förehavanden:

- träna kl 12
- hämta adressändringspapper
- träffa Fredrika
- åka till Askuddsvägen och städa
- söka jobb

Kommentarer:
Postat av: Maggan

PRECIS så känner jag me...Har aldrig varit arbetslös förut (behöver väl inte nu heller, men jag vill INTE klippa). Inte speciellt kul att gå på arbetsförmedlingen heller. Shit åxå! Har du nåt bra förslag på eget företagande i "vår" branch??
Kram på nya året!!

Postat av: Jenny

Nä, men du hade ju någon bra idé förut, Maggan! Fast jag minns inte exakt vad det var...
Starta en ungdomsgård i hemmet, vetja! Ordna eftis, bli dagmamma, eller nej just ja... inga småbarn.
... eller klipp. :)

2008-01-03 @ 10:20:35

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback