Luckor, luckor.

Arbetet på Askuddsvägen har vart tungt och slitsamt, vi har varit trötta och griniga. Luckorna som vi målat har inte blivit bra, även om vi inhandlade en färgspruta för 40 euro och lånat en kompressor som vi stört grannarna med brölet av den stora maskinen. Vi är inga målare direkt. Färgen rann och det blev randigt, så igår tog vi beslutet att rulla luckorna. Henrik slipade, jag rullade och jisses vad bra det blev. Strukturen blir lite annorlunda bara, inte sådär slätt och glansigt som när man sprutar, men vafan! Nu skiter jag i det, nu ska det bli klart! Ikväll kommer hyresvärden för inspektion.

Idag är jag och Joel lediga. Vi ska iväg till Askuddsvägen och skruva upp luckorna, sen till Mariebad och simma.
"Jag tror faktiskt jag kan simma nu!" sa Joel glatt vid frukostbordet. "Vet du varför Mamma? För att jag känner det i min kropp!"
Vi får väl se, det vore ju kul förstås!

Igår var jag vikarie i Källbo. Det gick jättebra.
När jag skulle fylla i timlistan var det första gången jag fick skriva "lärare" i rutan där man anger examen/yrke.

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback