Hejdå!

Nu drar jag till Vårdö på läger med duktig vaxpropp i örat. Igårkväll åkte jag till hemmahäxan Tessa, som brukar ha bot på de flesta krämpor, och fick med mig ett öronljus och propplösande droppar.
Provade först med öronljuset. För er som inte vet ser det ut som ett rör som man håller mot örat och sedan tänder man eld på ändan och låter det brinna och dra ut skiten som hopat sig någonstans vid stigbygeln... hammaren.... spiken.... Det pyste och fräste om ljuset och värmde gott i örat. När jag eldat färdigt kändes det ingen större skillnad. Örat var lika tilltäppt som förut. Men mycket trevligt hittade jag i ljusstumpen då jag klippte upp den. Gula klumpar som jag måste klippa itu med sax för att undersöka. Joel var också mycket intresserad och vi stod och gårade vid diskbänken en bra stund medan Henrik gick förbi och gjorde äcklade grimaser.
Sen provade jag "proppdropparna", men örat är lika täppt som tidigare. Det susar i hela huvudet och jag hoppas jag inte får värk nu under veckan. Jag ska ta med proppdropparna och prova ikväll när jag ligger på madrassen i Vårdös ungdomslokal.

Hejdå!

Kommentarer:
Postat av: Tessa

Öronljus e SÅ SKÖNT.


Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback