Spara och Slösa.

Jag har för mig att det fanns ett program som hette så förut. Spara var duktig och sparsam, medan Slösa var omdömeslös och satte sprätt på slantarna utan att blinka.
Jag vill kalla mig en Spara - handlar väl inte så mycket skräp direkt. Men idag satt Slösa på min vänstra axel och övertalade mig om att jag nog borde handla ett Singstar. I och för sig har jag faktiskt önskat mig det jättelänge. Och det var ju löning idag, så varför inte? Sen hittade jag en fin jacka på realisation till Joel. 12 spänn = inte dyrt. Seidi behövde ett nytt fästinghalsband, för hon har badat slut på effekten av det gamla (två fetluskar har hon haft på sig), och då fick jag samtidigt syn på hundflytvästarna inne på Zooligan.
"Vi provar en" sa jag till Seidi och Joel hjälpte mig att kränga på flytdonet på den motvilliga hunden. Sen stod hon och såg så snopen och söt ut, så vi slog till. Och faktiskt är det ju så att man ska ha flytväst på hunden lika självklart som att man ska ha det på ungen.

Efteråt gick vi till bibban och jag lånade Det andra könet av Simone de Beavoir. En riktig tegelsten på 800 sidor. Jag har tänkt att jag ska bli lite upplyst och allmänbildad och kunna delta i den nu så aktuella jämställdhetsdebatten. Vi får se. Jag tycker ju det är roligare att läsa romaner.
Nåväl, efter bibbabesöket var vi vrålhungriga och gick till Svarta Katten och lunchade.

Nu har vi sjungit Poison och Växeln hallå. Joel ser på film. Jag ska ge mig på Beavoir.

Kommentarer:
Postat av: Tessa

Men herregud, 800 sidor. E d lika tunna sidor och lika liten text som i bibeln oxå? Helst läser man ju tunna pocketböcker med stor text. Lycka till, och du behöver inga träna efter att ha läst igenom den där, den måst ju väga TON! Impad iallafall.



Singstar, gu va kul. Det ska jag komma o köra. Hehe, minns du sist, hahahaha.

Postat av: Jenny

Mhm, jag minns. Jag har nån film här där jag ser vita rumpor dallra framför teven... synd att man inte kan publicera i bloggen ;)

2008-07-01 @ 09:15:56
Postat av: Tessa

hahaha, ja faktiskt SYND d.

2008-07-01 @ 16:02:35
URL: http://bianco.webblogg.se/
Postat av: Linda

Tjoho!! Sjunga sig lite. Vore roligt!

2008-07-02 @ 10:04:21

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback