Mommogympa.

Min boxarvän Erica har länge försökt lurat mig att prova på vattengympa. Nu har hon gjort illa foten och kommer att vara borta från träning rätt länge, så då passade jag istället på att gå på den där vattengympan som man inte behöver någon sparring-partner till.
Lite förutfattade meningar hade jag angående det där... jag menar, Farmor har gått på vattengympa och jag hade en föreställning om att de som skulle vara i bassängen var jag och ett gäng äldre, rundlagda damer med duschmössor. Men jag hade fel. Nåja, nästan fel. Min grupp bestod av ett gäng tjejer i olika åldrar, allt från 20+ till 40+ skulle jag tippa. Och de var inte särskilt rundlagda heller. Vi stod och huttrade i omklädningsrummet en stund medan gruppen före oss avslutade. Personerna i den guppen var dock av den större och äldre sorten, de som antagligen väljer vattengympa för att de knappt kan röra sig på land.

Nåväl, passet var rätt lagom att börja med. Vi trampade, boxades och hoppade under ytan. Vi cyklade på korvar och tvinnade runt med nån slags stång. Och visst kändes det i kroppen sen när man steg upp ur vattnet. Nu har jag bokat in mig på åtta vattengympor.




Kommentarer:
Postat av: Tessa

Var ha du bokat in dej? Jag vill å gå, d e ju skitkul!

Postat av: Jenny

Det är i allaktivitetshuset - Ankans vattengympa. Jag har blivit tipsad av en kompis bara, vet inte hur man bokar. Men vill du haka så kan jag fråga om det finns plats!

2008-09-07 @ 14:13:33
Postat av: Tessa

Fråga! Men vilken dag och tid är det?

2008-09-07 @ 21:01:51
URL: http://bianco.webblogg.se/
Postat av: Jenny

Det är fredagar kl 18-19 i allaktivitetshuset.

2008-09-08 @ 16:35:10
Postat av: Tessa

Pärfa tid iallafall, hör efter.

2008-09-08 @ 22:56:40
URL: http://bianco.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Vattengympa är faktiskt skönt det. Gick ju under graviditeten. För att jag inte kunde röra mig på land ehhheeehe.

Bra att veta att du inte har nog partner till boxen. Då kanske jag släpa dig med ut till Saltvik ifall mamma bangar nån kväll. Den tränar´n är ju blindtokig. Tog fram hopprepen efter en timmes boxpass. GALET!

2008-09-10 @ 05:48:13
Postat av: Linda

skrev ovanstående.

2008-09-10 @ 05:49:05

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback