Duktigt, Joel!

Nu när jag just betat av mina egna elevers utvecklingssamtal så var det dags att gå på Joels. Det skulle bli mycket spännande, tyckte jag medan Joel undrade om han verkligen måste följa med. Det måste han!

Det är ju viktigt att veta hur det går för ens barn i skolan, man vill främst höra om han sköter sig och lyder. Här hemma kan det ju vara si och så med den saken ibland... Som tur var slapp jag skämmas, det visade sig att Joel skötte sig väldigt fint i skolan, han är trevlig och vänlig mot vuxna och barn i skolan, han tar ansvar och han berättar gärna och uppträder framför klassen. Kunskapsmässigt har han inga svårigheter heller, vilket är skönt! När han satt där och diskuterade med sin lärare så tyckte jag han lät så klok och förståndig, han samtalade verkligen och satt inte okoncentrerat och pillade med annat.
När vi gick från samtalet så hade Joel en sak som han skulle tänka på och det var att räcka upp handen och vänta på sin tur.

Jag var nöjd såklart och lovade Joel att om han sköter skolan och läxorna såhär fint i fortsättningen, så får han en belöning till sommarlovet. Han visste direkt vad han skulle önska sig - en hamster!
När jag hämtade honom från eftis idag berättade han om dagen:
"Idag har jag inte ropat på Pia en enda gång, jag har bara räckt upp handen och väntat på min tur!"

That´s my boy!

Kommentarer:
Postat av: Mor

Duktigt! Vad skönt att gå på utvecklignssamtal när barnen sköter sig. Själv tyckte jag INTE om att gå på samtal med mina barn - åtminstone inte med sönerna. Det var kanske lite roligare med dottern... :-)

Postat av: Jenny

Mjo... men jag minns en gång när du varit på utvecklingssamtal och du var INTE var glad på mig när du kom hem (det var väl på den tiden då ungarna inte skulle följa med). Då hade jag retat Mikaela och du tvingade mig att ringa och be om ursäkt. Fast det var ju bra, jag retade inte henne fler gånger.

2009-04-08 @ 14:06:04
Postat av: Linda

Pappa frågade mig igår, av en händelse, om jag visste någon som kunde tänka sig ta över "Vita Blixten". En vit dvärghamster. Intresserad? Måste säga till snabbt, så han inte hinner ge honom åt nån annan i så fall.

2009-04-08 @ 15:37:39
Postat av: Linda

Som av en händelse heter det juuuu!!

2009-04-08 @ 15:39:19
Postat av: Jenny

Hmmm...hur gammal är Vita blixten (hahah, kul namn!). Jag tänker på att en hamster lever ju inte så länge och det vore ju roligt om den överlevde sommarn.

2009-04-09 @ 13:33:26

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback