Gertrud och jag.

Jag har fått en ny granne. Hon heter Fredrika och henne har jag känt i många år.
Förr i tiden umgicks vi rätt ofta och det var mycket party going on. Vi var unga och fria. Småningom stadgade sig Fredrika, aka Gertrud, och vi träffades inte lika ofta. Själv försökte jag också i lite olika turer att stadga mig, men börjar nu inse att det är ett projekt jag ska lägga ner. Och det var till sist så jag hamnade här på Skrakis, efter ett avslutat kapitel med Henrik. Nu har också Fredrika dessvärre avslutat "ett kapitel" och tro´t eller ej, hon har fått lägenhet i huset bredvid mitt! På samma våning och samma dörr och exakt likadan lägenhet.
Idag var jag över på lite husesyn och hjälpte henne flytta en säng.
"Vad många vinkvällar det kommer att bli" sa hon.
"Ja" skrattade jag och tänkte på det där med min kraftiga vinallergi, men att öl kan jag väl få i mig.
"Skrakorna på Skrakis" skojade hon vidare.
Här är vi nu, fyra-fem år senare. Tillbaks på ruta ett liksom. Men fan vad najs!
Unga och fria, sommar 2005 (?).

Kommentarer:
Postat av: Gun

Synd att jag flytta....då skulle jag ha haft några trevliga grannar också o kanske fått va me o dricka vin nån gång.

2009-12-20 @ 07:33:30
Postat av: Jenny

Haha, ja. Det är här man ska bo, liksom!

2009-12-20 @ 10:20:28

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback