Ute eller inne?

När jag var liten äääälskade jag snö. Och jag gör det fortfarande. Vinter"sport" är ju det kuligaste som finns! Åka pulka och skridskor. Love it!
Men min son.... herregud, det är så tragiskt att jag knappt orkar prata om det. Han kan inte vara ute och leka tydligen. Häromdagen gnällde han:
"Huuu, det är så kaa-aallt!"
Förhelvete! Andra ungar tjoar och skriker när det kommer snö, kastar sig ut och skiter i om de är blå om läppar och får röda och spruckna händer av kylan.
Idag, då städade vi på förmiddagen. När han var klar i sitt rum kom hans kompisar och jag skickade ut dem med förmaningen om att de behövde frisk luft och att jag inte kunde ha tre ungar springandes här då jag städade.
15 min tog det. Sen var de på dörren:
"Har du städat klart snart?"
"NÄÄÄ, och hade jag gjort det hade ni ändå inte fått komma in!" skrek jag. Sen påttrade jag om dagens ungar som inte kan vara ute och leka tills dörren small igen och de försvann.
Städade klart i allsköns ro. Promenerade lite med Seidi. Ringde Joel och sa att det snart var lunch. De var INNE hos Liam. *Suck*

Kommentarer:
Postat av: lessa

oj oj, jag längtar själv efter att få åka pulka o göra snöänglar! Imorgon förhoppningsvis. God jul på er!

Postat av: Jenny

God Jul!

2009-12-26 @ 20:43:48
Postat av: Tessa

Jäla ungar ja, själv e man värst. Hoppas d e storm o yra ute så jag kan gå i ingådda pantalonger hela dan, satan va skönt. Men ungarna kan jag nog gärna kasta ut. Hähä, skrinn-Lisa där.

2009-12-26 @ 23:55:22
URL: http://bianco.webblogg.se/

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback