Saturday and pruttfull.

I lördags våldgästade jag Janina och Marcus som hade middagsbjudning.
"Du får komma, men maten räcker inte till dig" sms:ade Janina men jag var ju inte ute efter att äta direkt... Jag väntade till 20.30 innan jag åkte för att de säkert skulle ha ätit klart. Det visade sig att de inte ens börjat med förrätten. Så jag satt i soffan och bläddrade i fotoalbum medan de hävde i sig anka och andra läckerheter. Och mitt i allt fann jag mig själv sittandes på en racklig kattpidestal, med en udda tallrik framför mig och en smakbit på den goda oxfilén med sparris och risotto som serverades till varmrätt. Och t o m av den norska cheesecaken räckte till en bit åt mig. Snacka om snyltgäst.

Kvällen fortskred med sällskapsspel och först vid 01-tiden började någon fråga om krog. Vi var på och hamnade på ett dött Indigo där vi blev pruttfulla och tog oss efter stängningsdags tillbaka till Janina. På morgonkvisten var jag åter i "hemmets" trygga vrå och på eftermiddagen var jag turligt nog i gott skick (våga vägra vin) nog för att framstå trevlig och ordningssam då jag träffade mina blivande hyresvärdar för att underteckna kontrakt.


Kommentarer:
Postat av: Simon

Bra att du har fått lite FLU-anda igen... Jag har varit helt ensam i flera år här! ;)

2009-02-03 @ 02:10:27
Postat av: Mor

Ja, det var vågat....

Postat av: Linda

Simon: Menar du att du har sällskap nu, eller? =)



I helgen tror jag att jag ska vara pruttis. Måste se vad alla ska göra. Vad ska du göra?

2009-02-03 @ 19:31:38
Postat av: Jenny

Jag ska flytta!

2009-02-03 @ 22:27:50
Postat av: Linda

Just ja. Najs!!

2009-02-04 @ 19:42:00

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback