Pattmangla.

Eftersom jag ändå skriver om precis allting här på bloggen kan jag lika gärna berätta att jag var till tant doktorn och visade upp mina pattar idag. Den ena har betett sig så konstigt - känts stum, hård och knölig. Det gjorde nästan ont att pressa in den i träningsbh:n igår.
Nåväl, innan doktorn ens klumade på melonerna så förklarade hon att bröstcancer var ytterst ovanligt i min ålder och att även större delen av de äldre kvinnor som kommer in och är oroliga över bröstförändringar har svullna körtlar eller något annat lindrigt.
Efter undersökningen ville hon ändå skicka mig på mammografi för säkerhets skull, för någon slags "kaka" kunde hon känna. Jag vet ju att hela min släkt är fulla av elaka cancergener, så lite orolig blir jag ju. Men doktorn påstod att hon remitterade mig mest för min egen skull, så att min oro skulle stillas. Så då kanske jag inte behöver vara orolig...

Ja, uppföljning sker om några veckor, då jag låtit mina bröst bekanta sig med "patt-mangeln" som SajmonK kallade den.


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback