En dag.

Här på Skrakis är det full rulle minsann!
De flesta dagarna är lugna och sköna, men ibland kan det se ut såhär:

Tisdag
 - Alarm kl 06, snooza och upp 06.10. Frukost. Väcka Joel 06.50, fixa frulle åt honom och plocka fram kläder. Medan han äter går jag ut med Seidi och svär för att hon inte har tid att skita för att det finns så många goda dofter i skogen. Hon blir oskiten.
- Åker hemifrån 07.40, lämnar Joel på Örnen och drar ut till "Salt Lake".
- Lektioner mellan 08.30 och 14.30. Drar från skolan lite tidigare idag.
- 15.30 rullar in på Örnens parkering. Jaha, de har gått till Torget för att leka. Åker till Torget, plockar upp Joel där och åker hem.
- Rastar Seidi, svidar om till träningskläder medan jag slafsar i mig en apelsin. Håvar in gänget i bilen och drar ner till Avancia för att pusha. Seidi väntar i bilen (känns bättre så än att lämna henne hemma ensam IGEN). Joel följer med in och är min "vikt-caddy". Det är bra att ha honom med, han peppar mig: "Mamma, lägg på lite till du! Mamma, du har mest vikter på stången av ALLA här!"
- Åker hem, värmer rester till middag. Springer ner till tvättstugan och laddar en maskin.
- Lyssnar på radio och dricker kaffe på maten som en annan tant medan jag läser läxor med Joel och skriver handlarlista.
- Kl 19.15 sitter vi alla i bilen igen påväg till Kantarellen. Storhandlar för 90 euro och tankar fullt i bilen. Joel köper godispåse, äter för mycket och börjar må illa, gråter och är trött.
- Kommer hem kl 20, tröstar barn och plockar upp varor.
- Fixar kvällsmål och nattar Joel kl 21. Vi läser Marley och jag - egentligen en vuxenbok, men Joel ska prompt höra den efter att jag berättat om den roliga boken som handlar om hunden Marleys bravader.
- Kl 22, slumrar på soffan då det bankar på dörren. Grannen vill tvätta, men jag har ockuperat maskinen och han ber mig vänligt att tömma den. Tar med mig Seidi, går ner och hänger upp tvätten och sen ut med henne.
- Kl 23 borstar tänder och förbereder morgondagen litegrann. Somnar på bäddsoffan strax efteråt.

Oftast har vi ju inte så mycket på schemat, men ibland vill det köra ihop sig litegrann och då finns inget annat råd än att bita ihop "and do what a girl has gotta do".
Hurra för alla ensamstående därute som fixar vardagen!!!

Kommentarer:
Postat av: Tessa

ler LOVE YOU



Och Joel som peppar dig, asså gulle gulle pojken va söt.



Ja ibland kan man faktiskt bli stressad över att dygnet bara har 24 timmar.


Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback