Lördagshappenings.

Så har ännu en helg förlöpt och såklart fick jag nippror på lördagen och ville SE FOLK (annat folk än skolfolk och barn). Jag drog ut på stan på dagen, vandrade runt en stund och bjöd sen in mig på lunch till Tessa. Sen fick jag mig en visning av husbygget som pågår för fullt på Ålandsvägen. Det blir riktigt nice (jag tror jag måste börja gå dit lite oftare, för de har anlitat en riktigt fin målare/byggare)! Lite senare drog jag iväg till Backebergs sportfält för att kolla på när Joel hade sin första fotbollsmatch. Uj, jag ser redan nu mina tendenser till att bli en sån där jobbig fotbollsmorsa som står och ropar och hejjar vilt vid planen och skämmer ut både sig själv och barnet. IFK-killarna förlorade tyvärr med 3-4, men det var en riktigt spännande match!



Fottiskille.



Joel vinkar till mamma. Här "sitter han på bänken", men han viftade också glatt åt vårt håll då han var inne på plan.


Senare på kvällen cyklade jag på mjuka däck ner till Knorring och mötte Fredrika och Daniel för en pubmiddag. Lax blev det för min del, som var riktigt god. De där Strongbowen är också riktigt fina, det slank ner rätt många. När Daniel drog, lyckades vi dra till oss annat sällskap av manligt kön - några innebandykillar. Och innan vi visste ordet av hade jag skjutsat en av dem på min hoj till Arken (resten följde också med, fast de gick).

Diverse lustigheter lyckades jag fånga med min älskade mobilkamera, bland annat ett improviserat "På hemmaplan" avsnitt med the one and only Adam Öhman som ju leder programmet i Aland24 (
kolla bara här när han besöker Barbro Sundback). Vilken rar gosse! Som vanligt vred jag inte om nyckeln här hemma förrän tidigt på morgonen och som vanligt hade jag haft roligt, även om det känns som om jag bör bryta den här festavarannanhelg-trenden. Inte moget.


Kommentarer:
Postat av: Mommo

Vilken gullig IFK:are! Den snyggaste jag sett, faktiskt! :-)

Postat av: Tessa

Ååå ja, söta Ove.



Jahaa, du vill komma med o spackla om måla till bygget hör jag. VAddå omoget o parta vartannan helg, d gör ju ja me, haha. Spiling roll!

2009-05-12 @ 21:49:29

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback