Haircut.

Jag har ju klippt håret också. Det var i fredags som jag satte mig i Sandras klippstol och sa: "Dags för Extreme makeover!"
"Ska jag bli nervös nu?" undrade hon och mätte mitt långa svall med ögonen.
Jag förklarade att jag var trött på "gardinen" som hängde rakt, fult och livlöst ner på halva ryggen. Jag hade t o m hunnit kolla ut några fräsiga frisyrer i en bok medan jag väntade på min tur. Sandra var duktig, hon kom med några förslag och jag sa ja det blir nog bra klipp på du.

Efter ca 2,5 h var jag klar. Halva håret hade hon klippt bort, men sparat längden så jag fortfarande var långhårig. Kopparslingor och allt hade jag. Hela helgen gick jag och fläschade med min nya frisyr.
Men på söndagskvällen började jag inspektera och titta: vore det inte snyggt med lite sådär axellångt? Och vips stod jag i badrummet med saxen i högsta hugg och knipsade av testarna som hängde ner på ryggen.
Hokus Pokus filijokus - såhär blev det!



Linda sa att jag numer liknar lite på Tove i Idol och idag fick jag höra samma sak i skolan.
Lilla A i ettan sa: "Du ser inte ut som Jenny mer" och en annan elev tyckte jag såg yngre och längre (?) ut.

Ja, nu har jag gjort det där var tredje årets stora klipp. Nu får det väl växa till min 30-årsfest eller nåt.

Kommentarer:
Postat av: Linda

Men det är inte så länge tills vi fyller 30 ju ;) 3,5 månader tills jag blir 29 (say whaaaaaat??!)

2009-11-25 @ 20:40:40
Postat av: Jenny

Ja, ujjj, vad gammal du blir! :)

2009-11-25 @ 21:10:28
Postat av: Kim

du är schnigg, jag har 5 år kvar till 30, enough said :)

2009-11-25 @ 23:55:02

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback