Shoppingresa.

Jag har ju inte berättat - vi åkte till Sverige i lördags.
Jag lurade med mig Patrik och hans två glin, Benjamin är 9 och Filippa 5. Jag tänkte ju då främst att Joel och Benjamin kunde leka, medan mamma tittade i butiker ;)
Mitt mission var att hitta en vinterjacka och ett par vinterskor/kängor.

Dagen gick helt smärtfritt: jag krockade inte, körde inte fel, ingen blev akut kissnödig på E18, ingen tappade bort sig inne i Täby centrum och alla var glada. Sen gjorde det inte så mycket att jag aldrig fick några vinterskor med mig hem. Istället låg det ett par stövletter, eller vad de nu heter, i min Skopunktenkasse. Förutom det, en grön och härlig hoodie och en (DYR) jacka. Joel handlade det berömda skjutspelet, en LegoCity julkalender och en annan liten legoask. Inga nödvändiga saker fick vi med hem åt honom alls, MEN det här resan var det faktiskt jag som skulle handla!

På färjan hem var jag sjukt godissugen och handlade (förutom en beställning på fem stockar snus) en påse dumleklubbor. Jag bjöd Filippa på en, och gnagde i mig tre stycken på en sisådär tre minuter.


Och nu ikväll hittade jag påsen med de där dumleklubborna i skåpet. Abstinensen var svår, så jag slet av pappret med tänderna, spottade ut det, gnagde tag i klubban och slet till, likt ett lejon som sliter en zebra i stycken, och fann mig med hela härligheten i munnen. Tuggade så det värkte i käkarna, svalde och gav mig på nästa.
Tre nakna klubbpinnar ligger här bredvid mig nu och nu måste jag ta på mig min dyra jacka och gå ut, för Linda hämtar upp mig om en liten stund.

Vi ska till Mattssons i GODBY!


Kommentarer:
Postat av: Linda

Och inte hade jag vett att kommentera hur snygg jacka du hade heller! Jag tänkte på det när du rusade efter Vilja en gång, men glömde bort det när tankarna bara räckte till hur billiga gardiner jag kunde få. SNYGG var den! Tack för sällskapet :)

2009-11-24 @ 20:43:07
Postat av: Jenny

Ja, usch. Jag var SÅ BESVIKEN över det!! :P

Närå, det är lugnt :)

2009-11-24 @ 21:42:36

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback