Barnvakt.

Inatt har vi haft en liten gäst här som sovit över. Det är Vilja. Hon kom rätt sent (bebistid) igårkväll, så vi hann bara ta en kvällspromenad och bada länge innan det var dags att sova. Hon svepte en flaska välling och somnade sen gott i sin resesäng i köket.
Den stora pojken, däremot, var inte lika lättskött. Det gnälldes om kokosbollar klockan 22 och sen kunde han förstås inte sova - som vanligt. Det är svårt att vara lugn, förstående och vänlig då han klagar över sina olika krämpor som gör det omöjligt att somna. För det upprepas VARJE KVÄLL! Det tar honom en 2-3 timmar att somna. Nu kan ni ju gissa vem det är som ligger och drar sig länge nu och inte orkar stiga upp...

Vilja har varit vaken en timme ungefär. Lite gnäll och gny inatt, men annars sov hon så gott i Tants kök. Och imorse fixade hon på här lite för sig själv, medan jag drog mig. Sen åt vi frukost, alltså slicka bort smör från bröd + ost. Nån äggbit slank ner och så sköja ner med mjölk. Djuren skulle också ha frukost och Vilja tycker det är det roligaste att göra här - ge kissen och vovven "ma". Försiktigt tar hon lite torrfoder i ett decilitermått, häller i skålen, plockar matbitarna en och en tillbaka i decilitermåttet, häller tillbaks i skålen och så håller hon på. Allt medan den stackars katten försöker hinna få i sig nåt av godsakerna. (Seidi slafsar ju i sig sin mat på två röda, så Vilja vet att det inte är lönt att köra samma procedur med henne.)

När Vilja åkt hem idag, ska jag träna och förhoppningsvis kommer jag mig iväg till skolan en sväng.

Kommentarer:
Postat av: Linda

Tack igen för hjälpen fina vän!

2009-10-18 @ 17:26:58
Postat av: Jenny

Det var så lite, hon är inte svår att barnvakta.

2009-10-18 @ 18:17:45

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback