Bakterier och becel.

Jag kanske var lite väl skrytsam igår angående min goda hälsa. Idag ringde nämnligen Sussi från Medimar och gav mig svaren på urin- och blodprovet jag gav igår.
Ni som följt min blogg ett par år sådär, vet ju att
jag inte är någon hejjare på urinprov. Och tydligen blev det fel nu med.
"Du har bakterier i urinen" sa Sussi. "Hur gjorde du egentligen när du tog urinprovet?"
"Ehm... jaa, alltså. Jag drog ner byxorna och pissade i muggen, helt enkelt" svarade jag.
"Tvättade du dig före då? Sen ska du kissa en skvätt i toastolen innan du strilar i burken."
Det hade jag såklart inte gjort. Nä, på fastande mage och törstig som ett djur skvätte jag i samtliga droppar av det gula och nästan trögflytande morgonkisset i burken. MEN jag hade faktiskt duschat på morgonen, så särskilt smutsig borde jag ju inte ha varit.
Sussi tröstade mig och sa att det var ett vanligt misstag. Men det var inte utan att jag kände mig lite skitig när hon sa sådär.

Inte nog med det. Mitt kolesterolvärde var liiite högt.
"Du måste röra på dig och inte äta så mycket onyttigt fett!" mässade Sussi.
Jag blev nästan sur. Jag rör på mig JÄMT, nästan så att nån borde säga åt mig att vara still emellanåt. Och nu vet jag att Mor kommer skriva en lång och arg kommentar när jag säger att Sussi rekommenderade mig att äta.... håll i er.... BECELPRODUKTER!
Eftersom jag på äldre dar blitt uppfostrad till att äta riktigt smör, så skrattade jag hårt och länge i luren åt Sussi.
"Nä, sånt skit stoppar jag inte i mig." sa jag.

Nå, jag kan leva med en gnutta högt kolesterol till pappers, huvudsaken att jag själv känner att jag mår bra. Och jag är säker på att riktigt smör från kossan är bättre än ... becel. Nu lämnar jag över ordet till Mor.

Kommentarer:
Postat av: Sofie

Vad roligt att du kommit igång och skriva mycket och ofta! :) Jag känner mig som en gammal kärring med mina krämpor osv osv. och till på köpet ont i min svanskota efter vurpan i lärarrummet. Så vi är fler som är "skitiga" och ej i toppform:) See ya!

2009-10-06 @ 21:05:20
Postat av: Linda

Haha!!

2009-10-07 @ 11:48:58
Postat av: Simon

Gå inte på gammal skrämselpropaganda.... Om du är överviktig, inte rör på sig och är 50+ kan du kanske bry dig, annars kan du be dem fara åt h¤#¤#¤.



Jag vet att följande källor kanske inte kan klassas som vetenskapliga biblar, men du kan ju kolla in det ivf:

http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article5508820.ab

http://matbluffen.blogspot.com/2008/10/kolesterol-inte-farligt-fr-hjrtat.html



Kram

2009-10-07 @ 15:22:47
Postat av: Mor

Jo, här är jag! Ät absolut inte giftet Becel med omega3 - omega6-balans 1 - 20! Livsfarligt att förtära! Kolesterol är naturligt och nyttigt. Det varierar från person till person, precis som alla andra värden. Äter du inte kolesterol tillverkar kroppen själv detta essentiella fett. Tänk på att det är medicinproducenterna som satt värdet på kolesterolnivån för att så gott som alla ska vara "sjuka" och behöva deras skadliga mediciner!!

2009-10-07 @ 19:53:01
URL: http://www.britt-hoftled.blogspot.com
Postat av: Linda

Lite lustigt egentligen. Alla jag vet har haft högt kolesterol, men jag hade ett perfekt värde. Jag som varken rör mig eller äter nyttigt. Det är lite humor på nått sätt.

2009-10-07 @ 19:54:12
Postat av: Jenny

Det var väl det jag visste. Mer smör åt folket!!

2009-10-07 @ 19:54:58
Postat av: Jenny

Linda: Lustigt eller fuskigt!

2009-10-07 @ 20:55:00
Postat av: Tessa

Jag vill oxå på hälsokontroll, har aldrig testat mitt kolesterol. Mommo hade högt och mamma kämpar med att hålla det stabilt. Själv känner jag att jag har JÄTTELÅGT, så jag är inte orolig. Men en massa prover o sånt tycker jag om att ta. Kan man mäta acnehalten via blodprov oxå kanske?

2009-10-10 @ 22:55:49
URL: http://bianco.webblogg.se/
Postat av: Linda

Men Tessa. Måste du verkligen mäta det? Det syns väl tydligt ändå? ;)

2009-10-11 @ 20:30:31

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback