Bokslukarn.

Joel är en riktig bokslukare! Varje gång han varit till skolbiblioteket visar han mig ivrigt vad han har lånat. Han berättar mycket om olika böcker och författare. Han jämför böcker med varandra, vilken som var bättre. Han är mycket intresserad av vad jag läser också och frågar vad min bok handlar om. Helst vill han höra en snutt ur den, men det är rätt jobbigt att läsa högt ur en "vuxenbok".
Varje kväll läser först jag några kapitel ur en bok som han valt och sen ligger han själv och läser en stund. Eller... stund och stund. Jag får nog säga till en och två gånger att det är dags att släcka lampan!
Just nu läser han Pappa Polis av Laura Trenter.
"Men det är så spännande!! Jag kan inte sluta läsa!"
P.S Nej, jag har inte köpt någon kamera. Jag springer runt med lappisen och fotar med webcamen. Det är liiite bökigt.

Kommentarer:
Postat av: Tessa

Hahaha, men det är ju bra med webcam! Duktig du e. Och Joel som läser sådär duktigt, det är ju till en stor fördel. Tänk de barn som har både svårt för att läsa och inte kan knäcka mattekoden, stackare.


Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback