Lägg ner nu, Leif!

Jag såg på en talkshow med Kristian Luuk (inte sen kväll med Luuk) för nåt år sen. Leif Silbersky var gäst i programmet. Han var laid back, trevlig och inte sådär stel som man ofta ser honom i andra sammanhang. Luuk hade grävt fram bilder från Leifs barndom, vilket fick den kände advokaten att darra på underläppen och torka tår i ögonvrån.
"Jag hade glömt bort de där bilderna" sniffade han och berättade ömt om sin käre mor, sin fru och sina älskade barn.
Leif har ett hjärta. Det är stort.

Men jag förstår inte hur Leif kan sova på nätterna, då han försvarar flera av Sveriges värsta brottslingar! Jag läser på Wikipedia att Leif Silbersky säger att han "av moraliska skäl inte kan åta sig narkotikamål". Då kan man ju undra om inte moralen spelar in i dessa hemska misshandels- och mordfall som han har att göras med nästan dagligen?

Leif försvarade t ex lilla Engla Höglunds mördare, "42-åringen". Han försvarade mannen som slog ihjäl en försvarslös 78-åring kvinna på en parkeringsplats för någon vecka sedan. Och det senaste: pojkvännen som misshandlade Emma, som nu ligger som en grönsak:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7036346.ab

Jävla Leif.


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback