Propp å jobb.

Efter månader av dövhet fick jag idag äntligen tillbaka min hörsel. Det har verkligen varit besvärligt, t ex när vi var i Egypten för ett par månader sedan slog vaxet i örat helt lock och jag gick i ett par dar och gnällde över min dövhet. Locket släppte dock på flygplatsen påväg hem, då en ilsken arab slog handen i disken då han ville snabba på tempot i kön.

Men nu har det verkligen varit olidligt. Så fort jag lagt mig på högra örat har det täppt igen och jag insåg att jag nog behövde söka professionell hjälp för min åkomma.
I två nätter droppade jag Remo-Vax i öronen, pluggade igen dem med papperstussar och spolade ur på morgonen.

Idag åkte jag till hälsocentralen för att bli ursköljd. Sköterskan tittade först i mina öron med sin örontittargrej.
"Ojojoj, här var det vax minsann!"
Hon styrde ihop spolspruta, ljummet vatten och rondskål. Sen fick jag sitta och hålla i skålen medan hon tryckte in sprutan i örat och sprutade in vattnet.
"OJOJOJ, här kommer det grejer!" utbrast hon.
"Få se, få se!" sa jag och tittade ner i rondskålen.
En brun klump hade landat i den och plötsligt uppmärksammade jag att ventliationen brusade i rummet.
"Jag hör!" strålade jag. Sen var det nästa öras tur. Samma procedur.
"OJJJ OJJ OJJJJJ!" skrek sköterskan av upphetsning.
Tillochmed jag blev lite äcklad när jag såg vad jag gått och burit på inuti mig. En brun sörja böljade i rondskålen, vari det låg en klump och guppade.

Glädjestrålande skuttade jag från sjukhuset och inte bara för att jag blivit av med vaxproppen, utan jag har ju fått jobb idag också. FAST tjänst! Känn på den!

Kommentarer:
Postat av: Linda

GRATTIS gumman! Vad härligt att inte behöva fundera på jobb mer :)

2010-04-22 @ 08:19:26
Postat av: Janina

Grattis!!!

2010-04-22 @ 11:52:49
Postat av: R

Grattis till jobbet! Var/vad jobbar du med?

/ibland läsare

2010-04-22 @ 15:37:58
Postat av: Jenny

Tack för grattisarna!

Hej R. Jag är lärare!

2010-04-22 @ 15:40:21
Postat av: Johanna

Grattis! Va skönt! Var har du fått jobb? :)

2010-04-22 @ 17:46:50
Postat av: Simon

Grattis till jobbet!!! =)

2010-04-23 @ 02:36:04
Postat av: Tobbe

Hejsan! :)

Hur står det till idag? :D

Postat av: Johanna

Var har du fått jobb? :)

2010-04-24 @ 13:06:17
Postat av: Jenny

Jag har fått jobb i Ödkarby!

2010-04-24 @ 13:15:52

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback