Sverigehelg.

Den här helgen åkte jag och Joel till Stockholm för att:
a) hälsa på brorsan med familj.
b) se på bio.
c) shoppa lite.

Tyvärr valde Simon att ta med sig Elias till Åland precis den här helgen. När vi ska komma! Jag misstänker att han undviker oss... Men ialla fall var Adis och Ann-Catherine hemma för att ta emot oss, och det blev bra det med!

På lördagen åkte vi då och vi började med att stoppa till i Heron City för att kolla på Draktränaren. Vilken härlig film! Både jag och Joel gillade den, även om jag måste ta mig en liten tupplur för att orka igenom hela. Draktränaren rekommenderas skarpt till alla barn över 7 år!!
Efter filmen åkte vi vidare till Skärholmen för lite shopping. Joel köpte sig en ny kickbike "razor" som sprutar gnistor när man bromsar med den. Fränt. Han fick också nya skor och en snygg, röd Adidaströja.
Mamman fick slita åt sig tri plagg från JC på REAhyllan utan att prova. Men det är tur att allt klär en skönhet ;)

Sen drog vi hem till familjen Pettersson/Renfors. Adis har verkligen lärt sig mycket sen Faster såg honom sist. Han pratar utav bara tusan. Långa meningar!
"Ja ingen bebis. Ja toj pojke" förklarade han. När jag frågade vad han heter svarade han: "Ajan Pättässån". När vi såg på Pirates of the Caribbean sprang han och gömde sig: "Jädd!! Läskit!" 
"Fastej pjuttaj. Fastej luktaj ijja." kläckte han också ur sig. Jag vet inte var han fick det ifrån...
Han härmade allt man sa, men fick problem då jag försökte få honom att säga "nationalencyklopedin".

På söndagsförmiddagen tackade vi för oss och åkte till IKEA och gjorde av med massa penningar. I min enkla boning har jag nu b la nätta sittdynor till köksstolarna, kuddar till soffan, dvd-hyllor, turkosa handdukar och nån onödig kökshylla som jag slet åt mig utan att titta på prislappen. Den var dyrast av allt. Suck. Åt Seidi köpte vi en ny bädd, jättefin, grå med tassavtryck på. När vi kom hem försökte vi locka Seidi till sin nya, fina säng, men hon bara snusade misstänksamt på den och gick och la sig på soffan.

Det var en trevlig helgtrip!

Kommentarer:
Postat av: Linda

Roligt att det blev en trevlig tripp! :)

2010-04-19 @ 20:52:58
Postat av: Tessa

Härligt, asså Adrian e ju så s-tans söt vad jag minns, och de där meningarna lär ju inte göra honom fulare direkt. Hahaha, fastej luktaj ijja

Postat av: Jenny

Jo, jag har tagit fina bilder på honom, men får ju int in dom på den här datorn. ORKA starta det där brusande flygplanet som står i Joels rum...

2010-04-19 @ 21:23:51
Postat av: Tessa

Hahaha, ja ORKA göra de så vi får se!

2010-04-20 @ 11:47:44
URL: http://bianco.webblogg.se/

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback