Dålig dag.

Ansiktsuttrycket på bilden nedan har varit statiskt den här helgen.
"Titta!" klagade jag i bilen påväg till Kumlinge idag. "Titta hurdan rynka jag har mellan ögonen. Ska man si ut såhär när man int ens e tretti?!"
"Men Mamma" sa Joel lugnande med en hand på min axel. "Det är för att du är så arg hela tiden."
Jag suckade tröstlöst och studerade återigen mitt bleka ansikte i backspegeln medan Pappa och Helene skrattade åt Joels kommentar. Huvudet värkte så jag måste dra ihop rynkan ännu djupare och en finne på det vänstra ögonlocket gjorde att ögat såg halvt igenmurat ut. Åldersrynkor OCH finnar.
Kan det bli värre?
Vi gratulerade Farmor som fyller 80 år imorgon. Som grädde på moset tryckte jag in rulltårta, bolja (bulle på kumlingska), kaka, dajmtårta och tre koppar kaffe.
Tydligen kan det bli värre: rynkig, finnig OCH fet.
Men grattis Farmor!

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback