Jennys teckneskola.

"Hur kan du riita sådär braaaa?!" brukar mina sexor undra med gnällig röst en gång i veckan.
"För att jag är mycket äldre än ni och har övat länge!" brukar jag säga.
Egentligen är det LÄTT att teckna bra, det försöker jag övertala dem nu, trots deras skepsis ("jag kan inte" och "jag gör fult" är förbjudna fraser på mina lektioner). Nu har vi precis hållit på med kroppen och proportioner, de har redan gjort stora framsteg om man jämför med deras före-bilder.

Imorgon ska vi träna på att rita enkla djur. Det här blir deras uppgift!



1. Hund.




2. Katt



3. Dino



4. Haj (bara trianglar)


Fixar ni det?

Kommentarer:
Postat av: Linda

Knappast! När jag ser en bild i huvudet kommer det nått heeeelt annat på pappret. Förstår inte varför det är så svårt!

2010-02-04 @ 08:11:25

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback