Midsommar, hus och sånt.

Jag är hemma i stan en kortis efter ett supertrevligt midsommarfirande på Kumlinge. 4 vuxna, 4 barn, en hund och en råtta trängde in sig i lilla stugan ett par dar för härlig gemenskap. Lite trångt var det om hela härligheten, men finns det hjärterum...
Vi åt god mat, badade bastu, simmade, reste midsommarstånh och allt det där som hör en åländsk midsommar till. på midsommardagen upptäckte vid med fasa att ölen var slut. Som tur var finns Remmarhamn, dit vi åkte för att "köpa glass till barnen" (läs: bunkra svindyr öl).

På midsommarannandagen åkte större delen av gänget hem och jag och Joel blev ensamma kvar. Jag sysselsatte mig med att tapetsera stugväggarna, klippa gräsmattan och delegera arbete till "grannen" i stugan bredvid. Egentligen var det nog Kommandorskan, Farmor, som satte Jan i arbete med att flytta ett skåp i köket.

Idag är vi då som sagt hemma en sväng. Jag var ju på budgivning på huset. Linda släpade jag med mig som moraliskt stöd. Det bidde inget hus denna gång. Från 125.000 steg priset till 155.000. Jag hade dragit gränsen vid 131.000, som ju överskreds med råge. Jag hann inte ens öppna käften innan de andra budgivarna ropat över.

Samtidigt kändes det skönt på något vis. Ett eget hus. Det är mycket ansvar. Det kostar säkert mer pengar än vad man tror. Jag var inte helt missnöjd när vi åkte därifrån en kvart senare. Det kommer fler objekt.

Imorrn drar vi ut till Kumlinge igen en vecka. Sen spenderar vi Juli månad i stan. Härligt det med!!



Kommentarer:
Postat av: Simon

Läste du inte min inlägg som jag skrev tidigare: "Du får gå o ta lån på 160 lax o smiska ner det på bordet när det är budgivning... Problemet löst... =]" Priset kommer alltid stiga kraftigt, hade du tagit lån på 160 hade problemet varit löst! ;)

2010-06-30 @ 00:20:48
Postat av: Jenny

Sucksuck. Jag FÅR inte ens låna så mkt pengar. Och det hae varit ett jävla överpris för ett sånt litet hus.

Nä. Tur att jag är förståndig :)

2010-06-30 @ 14:43:13

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback