Stockholmshelg.

Tillbaka på åländsk mark efter en kul helg i storstaden.
Jag och den blivande bruden Linda åkte på fredagskvällen och träffade Maria utanför tunnelbanan i ett regnigt Mälarhöjden. Vilket fint ställe! Marias och Emils lägenhet låg så mysigt innanför en vitmålad trägrind. Vi gick runt hörnet på huset och möttes av en hisnande utsikt ner mot vattnet. Ytterdörren låg inbäddad i klätterväxter och det kändes nästan som om man ville huka sig lite när vi klev in. Och oooh, så mysigt det var innanför dörren. Det var riktig stugkänsla med vitmålad panel och små fiffiga lösningar.
Jag var toanödig.
"Skinndörren, där är toan" sa Maria.
Ja, ni hör ju. En dörr i skinn, liksom. Haha.

På lördagen tog vi tricken in till stan i jakten på den perfekta brudtärneklänningen. Det var inte det lättaste att hitta! Vi gick i sjuhundra butiker, billiga, dyra, mittimellan. Efter ett par timmar slog vi oss ner på Burger King för att pausa och få lite mat i oss. Mitt i allt gör Maria stora ögon och pekar på någonting bakom mig.
"Ko-ko-kolla. Där står en zombie och tar ketchup".
Jag svängde mig om. Mycket riktigt. Blek och blodig stod zombien där och arbetade med ketchuppumpen.
Vi tittade lite förvirrat på varandra tills en skarp smäll på rutan väckte oss ur vår zombiehypnos.
Fler zombies kom staplande och brölande utanför. De kastade sig mot rutorna till hamburgerhaket och lämnade blodiga handavtryck efter sig.
Jag skulle uppskatta att det var ett par tre hundra döingar som passerade oss. Det var lustigt. Maria hade hört talas om det här zombietåget tidigare. Men exakt varför stan blivit invaderade av zombier vet jag inte.

Efter ännu ett par timmars letande kom vi till slut hem till Marias lya med varsin klänning. Enkel och billig, men helt fin. Och efter lite middag åkte vi till Medborgarplatsen för att kolla på bio - Sex and the city 2. Den var underhållande! Absolut värd att se.
Sen åkte vi "hem" igen och satt uppe och pratade tills Linda sa att mina ögon såg konstiga ut.

Hemfärd i söndags och nog är det ju så - borta bra, men hemma bäst.

Kommentarer:
Postat av: AnneEnkvist

Hej, vi såg oxo dom där zombisarna! De fanns flera stycken av dom på Centralen! Å int va dom snygga!!

2010-06-15 @ 15:20:49

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback