Stugan.

Igår var jag och Joel på blixtvisit till Kumlinge och lilla stugan.
Klockan 8 rev jag upp Joel ur sängen.
"På med kläderna, vi åker om en kvart!"
Joel var trött och frusen när vi satte oss i bilen med packning, färgpytsar och hund. I rasande fart tutade vi ner till Hummelvik och möttes av en folk- och biltom hamn. Inte en färja så långt ögona nådde.
Jag fick syn på två gubbar i reflexjackor och frågade dem:
"Går det ingen färja här idag?"
"Joooo.... no gör de de no. Klockan 12."
Sen visade han mig tidtabellen och jag insåg att jag tagit fel på dag. Vi åkte tillbaka mot Sund, tog en glass på Prästö Camping och hittade en strand där Seidi fiskade och Joel fångade spindlar i spigghåven i två timmar.

Tillbaks till Hummelvik. Först av alla i kön. Får syn på skylten med priser en bit bort. Kisar och försöker avläsa. 
"Vad står det på den där skylten?" frågade jag Joel.
"29 euro" svarade Joel.
Jag satte vred om nyckeln, u-svängde och körde upp på parkeringen.
"Vi går ombord!" bestämde jag. Vilka jävla ockerpriser! Som tur träffade jag Lina, Nathalie och Nick som skulle åka bil, så vi fick lasta in grejerna i deras bil.
Vi blev hämtade av Farmor vid hamnen och sen till stugan och måla! Jag målade till halv tolv på tisdagsnatten och fortsatte direkt på onsdagsmorgonen.

Jag tog förebilder, men glömde efterbilderna. Så jag sparar dem till sen.
På torsdag drar vi dit igen för midsommarfirande. Sen vete tusan hur länge vi stannar.

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback