Äventyrande av trafiksäkerheten.

Enligt lagen får du inte prata i mobiltelefon då du kör bil. (Du ska inte heller skicka sms när du kör bil, då kan det gå såhär.)
Men idag mötte jag en bil vars förare var djupt försjunken i en bok medan han körde. Han hade liksom båda händerna i "fem i ett" grepp på ratten och höll samtidigt i boken. Sådär satt han och läste medan han manövrerade sitt livsfarliga fordon på den hala vägen genom Sparisrondellen. Jävla galning.
Vad gör ni samtidigt som ni kör bil?

Kommentarer:
Postat av: Anonym

Han kanske läste körkortsboken.... ;D

2010-03-15 @ 22:33:33
Postat av: Linda

Eller karta? Jag pratar i telefon i bilen och glor på vilja där bak emellanåt. Uj!

2010-03-16 @ 07:34:55
Postat av: Mor

Det är tur att man kan vara ett avskräckande exempel i alla fall..

Postat av: Jenny

Nä, det var en bok.

Själv brukar jag nog ha blicken på vägen, om än rätt ofokuserad. Mitt i allt är jag i Godby och ba: "Oj, är jag redan här!?"

2010-03-16 @ 17:07:21

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback